Friday, August 28, 2009

Jemputan Ramadhan di Ambang Merdeka 2009

Ramadhan Di Ambang Merdeka 2009

Tarikh : 30/8/09 (Ahad)
Tema : Kemerdekaan & Pembebasan Bumi Palestin
Anjuran : Gabungan NGO-NGO seluruh Malaysia,PACE
Kerjasama : Kerajaan Negeri Selangor dan MBSA
Disokong oleh : COMPLETE


Tentatif Program 3:00pm - Konvoi kemerdekaan (JIMAJ dikehendaki menyediakan 5-
10 kereta)

Solat Asar

Tazkirah erti kemerdekaan

Pameran/Jualan

Pameran motor besar

Acara kanak2 & Remaja Penyampaian hadiah

7:12pm - berbuka puasa,solat maghrib,isya'&tarawikh

Multimedia - Jerusalem the promise of heaven & Free Gaza Movement

10-12pm tayangan multimedia
1,kemerdekaan&pembebasan bumi Palestine oleh Dr Hafidzi,
pengarah PACE

Tayangan multimedia 2 - COMPLETE : Boikot Israel Video Clip Pelancaran kempen boikot Israel peringkat negeri Selangor oleh Dr Kamarul Azahar Mohd Razali Ucapan wakil2 NGO,artis2 dan YB Dr Hassan Ali
Lagu kemerdekaan Muadz,
countdown Merdeka.

Doa Bersurai

from: aktivis selangor..

Jika sesiapa ada kesempatan datang ye. Ana tak dapat datang. Afwan..

Wednesday, August 26, 2009

Wahai para Ayah mari hapuskan org-org begini

Apalah dunia ni. Makin menyesakkan dada ana. Mahu ku hidup seribu tahun lagi untuk menyelamatkan semua mawar-mawar yang baik. Kurang ajar atau apa bahasa yang lebih kasar lagi. Mereka yang tidak berdosa menjadi mangsa.

Ya ALLAH lindungilah muslimah dimana jua mereka berada.
Berilah kekuatan pada mawar-mawar ini untuk melindungi diri.
Tumbuhkanlah duri-duri yang paling tajam buat mereka iaitu iman buat pelindung diri.
Maha Kasih ALLAH, aku lalai dalam berdakwah hingga saudari muslimah ku tercinta terkorban, benggong je rasa yer. Belum lagi cerita tentang mawar, mujahidah di palestin sana..gerammmmmmm.

Tarbiyah adalah jalan keluar
target pada semua tahap kefahaman
cukup mataku sakit
tekakku perit
telingaku berdesing
kepalaku berpusing macam kipas enjin
taknak lihat mahupun dengar lagi

bangkitlah wahai saudari muslimah ku
kita dibawah doa yang sama dan perjuangan yang sama
usah biarkan mawar yang subur menjadi layu
cukup menyesakkan dada
menyakitkan kepala..Jom gencarkan dakwah.Doa..doa..doa..
agar ALLAH menyelamatkan mawar-mawar tercinta ku

Bapa jadikan 4 anak mangsa pemuas nafsu

KUALA TERENGGANU 26 Ogos - Kejam dan tidak berperikemanusiaan. Begitulah perkataan sesuai digambarkan buat seorang lelaki yang sanggup menjadikan empat anak perempuannya sebagai tempat pemuas nafsu.

Lebih malang, perbuatan kejam itu hanya terbongkar setelah mereka menjadi mangsa sejak 16 tahun lalu.

Kehidupan malang empat beradik itu bermula apabila kakaknya, yang kini berusia 23 tahun mula menjadi mangsa rogol bapanya sejak berusia tujuh tahun di rumah mereka di Kampung Pak Mentosa, Tembila, Besut.

Selepas beberapa tahun kemudian, suspek melakukan perkara sama terhadap adik-adik mangsa.

Sementara itu, ibu mereka yang menjadi tempat mengadu tidak dapat berbuat apa-apa apabila diugut untuk dicederakan.

Bagaimanapun, perbuatan terkutuk suspek terbongkar apabila dia cuba merogol anaknya yang berusia 15 tahun, April lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Mohd. Fauzi Abduri, berkata, berikutan itu, mangsa telah membuat laporan di Balai Polis Kampung Raja, Besut, Sabtu lalu.

''Berdasarkan laporan yang diterima, pihak polis kemudiannya mengambil keterangan tiga kakak mangsa dan mengesahkan perlakuan kejam suspek.

''Pihak polis kini sedang memburu suspek dan kes disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana rogol,'' katanya.

SUMBER" http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0827&pub=Utusan_Malaysia&sec=Jenayah&pg=je_01.htm

HUKUMAN YANG SEPATUTNYA ADALAH KENA KAN KEJUTAN ELEKTRIK DENGAN VOLTAN YANG PALING TINGGI KAT POWER PLANT. TAPI SEBELUM TU BAGI MINUM ASID CAMPUR DENGAN MINYAK PETROL.

usah putus asa dari rahmat ALLAH



kecantikan yang abadi


selamat berpuasa unit IT, BHEUU...

Tuesday, August 25, 2009


Tiada ungkapan perpisahan dalam persahabatan
Walaupun maut menjadi noktahnya
Kerana seorang sahabat itu terlalu istimewa dalam doa saudaranya yang lain
biarpun tanpa bayangnya.


Wednesday, August 19, 2009

salam ramadhan

salam ramadhan buat teman-teman yang ku rindui

Dari kiri atas kak Huda,ana,Cahaya,Fatimah,Fairuz
Dari Kiri bawah, Akmal,Ain,Kak Khansa


Daripada Aisyah r.a. pula, katanya: "Rasulullah s.a.w. itu sama sekali tidak pernah memukul dengan tangannya, baik terhadap seseorang wanita ataupun khadamnya, melainkan di waktu beliau s.a.w. sedang berjihad fi-sabilillah (yakni di medan pertempuran melawan kaum kafir). Tidak pernah pula beliau s.a.w. itu terkena sesuatu yang menyakiti, lalu memberikan pembalasan kepada orang yang berbuat terhadap beliau itu, kecuali jikalau ada sesuatu dari larangan (larangan Allah yang dilanggar), maka beliau memberikan pembalasan kerana mengharapkan keredhaan Allah Ta'ala."

(Riwayat Muslim)

cantik juga gubahan ni..

Monday, August 10, 2009

tiada luka yang tidak dapat diubati

Dalam perjuangan, ku tahu kita tidak dijanjikan perkara yang indah-indah. Dugaan yang bertubi-tubi membuatkan setiap susuk tubuh yang berjuang merasakan indah apa jua rintangan yang dilalui. Berbagai hinaan, tangisan bahkan jiwa ni bagai dirobek hingga tidak mampu untuk berdiri.

Namun, inilah yang membangkitkan semangat dan iltizam. Jika ujian yang datang hanya mudah-mudah saja bagaimana iman kita akan teruji dengan hebat sekali. Bukan untuk meminta ujian yang berat tetapi sebagai pengubat hati buat luka yang kian parah.

Jika ditanya pada adik-adik di program motivasi yang pernah ku lewati tentang jika nak kembali ke masa lampau, saat yang manakah akan mereka pilih? Buat mereka yang tidak cemerlang SPM, kata mereka mahu saja ku kembali saat di tingkatan 4. Bagi mereka yang dapat CGPA rendah, katanya mahu saya masuk kembali ke semester pertama nak score setinggi mungkin.

Jauh di lubuk hati kecilku, ku tanyakan soalan yang sama pada diri. Saat bila ya aku ingin kembali. Teringin sekali aku kembali disaat pertama kali aku mengenal jalan dakwah, jalan yang mulia. Ku temui titik hidupku. Matrik KMK. Mahu sahaja ku berpatah balik ke saat itu. Dengan pengalaman yang ku ada sekarang mahu ku aturkan segalanya sesempurna mungkin. Disaat itu aku mengenali erti kata sebenar sahabat bukan yang melukakan seperti yang ku rasa hari ini. Diketika itu, kukenali hati yang benar-benar ingin berjuang bukan seperti hari ini yang sanggup menjatuhkan sahabat demi kepentingan sendiri. Penuh iri hati dan bersangka buruk. Mahu sahaja ku tinggalkan dunia disaat ini.

Di sebalik ujian terselindung hikmah, lebih mudah mendatangi orang-orang yang baru nak kenal dakwah. Bahtera penyelamat karangan Ust Fathi yakan, perlu di aplikasi isinya agar kita tak mudah lunyai bila dizalimi. Buat adik-adik yang akak baru kenal, usah cemari jalan yang mulia kerana pentingkan diri sendiri. Sabar dan ikhlas apa jua ujian yang telah ditimpakan kerana ALLAH jualah yang meringankan. Tiada luka yang tidak dapat diubati melainkan kita yang membuatkan segalanya menjadi parah. Moga meraih cintaNYA.


ruby@bheuu.gov.my
Buat ukhti dila yang ku cintai, aku rindu ingin menangis dibahumu...

Wednesday, August 5, 2009

Bisikan ketika solat


Betapa kurang asam yer syaitan yang sentiasa membisikkan agar manusia menyimpang dari rasa khusyuk.


Semalam kami solat berjemaah di rumah, ana, mak dan adik-adik perempuan ana. Baby main di tempat kami solat, sambil melaungkan allahuakbar. Baru umur setahun, begitu fasih berbicara. Comel je. Berjalan keliling kami di tempat solat. Harap baby akan jaga solatnya kelak bila dah besar nanti. Menjaga solat sepertimana menjaga cinta ALLAH, sentiasa terpelihara.

Iblis hanya mampu membisikkan namun iblis tidak mampu mengerakkan anggota manusia untuk melaksanakan apa jua misi jahat mereka. Manusia yang buat pilihan. Moga kita semua diberikan kekuatan untuk lebih mengikuti perintahNYA.

huhu, hari ni ana tak berapa sihat, adik ana maryam demam dan baby pula di rumah. malas bebenor nak kerja. Nanti tengahari nak balik lah. Kesian adik..

ruby@bheuu.gov.my

tiada kata kecewa bila berdoa

gambar kem ibadah seksyen 24


Bila Allah cepat makbulkan Doamu ,

Maka DIA Menyayangimu ,

Bila DIA Lambat Makbulkan doamu ,

Maka DIA Ingin Mengujimu ,

Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu ,

Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu.

Oleh itu , Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun...

Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya.


tiada kata putus asa dalam kamus hidup seorang hamba ALLAH

ruby@bheuu.gov.my