salam wbt

Monday, January 25, 2010

hanyut dalam cinta

" Dan janganlah kamu mengatakan terhadap orang-orang yang gugur di jalan ALLAH (bahawa mereka itu) mati, bahkan (sebenarnya) mereka itu hidup tetapi kamu tidak menyedarinya". AL Baqarah ayat 154




aku kata aku cinta pada perjuangan tapi kenapa putus asa ditengah jalan? Aku mahu sampai cintaku pada nabi namun layakkah aku jika hanya dengan secebis pengorbanan atau tiada hal yang nak dikorbankan.. Mengambarkan perjuangan itu manis namun wahai jiwa ku bersediakah jiwa mu untuk dibeli ALLAH? Bagai dirobek hingga benar-benar cinta, pengharapan yang telus malah seluruh jiwa hanya pada ALLAH yang dicintai?

Berat sungguh ungkapan cinta ini kerana cinta hakiki bukan mudah untuk dimiliki namun bagi jiwa yang hanyut, hanyut dalam cinta, hanyut dalam cita-cita menuju syahid, hanyut dalam pengorbanan, tenggelam dalam lautan kenyakinan cinta pada ALLAH membuatkan hati-hati mereka merasakan inilah jalan hidupku tanpanya mereka bagai tidak bernyawa. Lebih baik saja nyawaku di ambil jika takdirku hanya terputus ditengah perjuangan.Hidup tanpa semangat dan azam menjadi luntur. Jalan hidup menjadi kabur. Ah..cukup tersiksa bila putus asa menjadi keputusan merebahkan diri.rugi, muflis..hahhaha.

Lihat wira dan wirawati di bumi palestine. Sungguh beruntung depa. Semua makhluk menjadi saksi perjuangan. Saat tertembusnya peluru mereka tersenyum. Senyuman itu diukir seolah-olah mereka sedang jatuh cinta, dibuai cinta..cemburu rasanya melihat mereka. Ana pernah pergi suatu program tahun lepas bersama salah seorang rakyat palestine yang selamat datang ke malaysia. Beliau memberitahu pada kami supaya mantapkan usaha memboikot. Beliau tidaklah menyenaraikan semua produk yang beliau tekankan hanya produk coca cola. Tetiba adalah salah seorang penonton ni tanya. Boleh beri kesan ke kalau boikot ni. Mahu saja ku lemparkan botol kaca kat budak tu. Kalau orang tua takpa lagi ni budak muda. Namaun soalan itu dijawab tenang saja oleh beliau "I'm only told you to boikot not to prepare for the war. Just do it and use any ideas or possible to crash them (Israel) down. I lost my wife, my child and family, is that hard for you to boycott? . Al Aqsa is not only my land or Palestine people but it is your land and your responsibility". he said..He makes me feel guilty, slowly my tears comes out..I'm rubbish that is suitable word for me. Muhasabah diri mu selalu wahai diriku.

mujahid cilik menatap syahid

Ar-Ruhul Jadid
Album :
Munsyid : Ar-Ruhul Jadid
http://liriknasyid.com


Arruhul jadid fi jasadil ummah
Hai mujahid luluh lantakkan jiwa pendosa

Kami petualang mencari kebenaran
Mencari makna serta hakikat manusia
Kami berjuang menegakkan kehormatan
Hidup mulia atau mati sebagai syuhada

Kami berbekal alquran hakiki
Meneruskan cita dan risalah para nabi
Kami sandang julukan generasi ghuraba
Biar saatnya datang kami pimpin dunia

Kami semangat baru siap maju hancur semua musuh
Kami tentara Alloh siap korbankan harta bahkan jiwa

Kami serahkan semua hidup pada Alloh
Kami tekadkan tuk ikuti rasulullah
Usung panji ilahi iman kuat membaja
Hadapi tirani bebaskan umat dunia

Akhirnya Islam akan menang jua namun kena usaha. Janji ALLAH pasti namun janji kita bagaimana ?realisasi? soalan untuk diri ku..
Wajah mereka, keazaman mereka menjadi obor pembakar semangat buat generasi seterus juga buat diri ku yg hina ini..hingga menemui syahid dalam cintaNYA. ..Amiin.

0 comments: