salam wbt

Friday, December 29, 2006

isu murtad



Barangkali sensor untuk mencegah kemungkaran dah rosak hingga ada yang mempertikaikan soal murtad bukan soal kita bersama.Agaknya mesti di alirkan arus untuk kejutkan orang-orang sebegini dengan 'kejutan electric' disamping penggunaan voltan yang tinggi.Maka jika mengikut ilmu kejuruteraan kalau pintu automatik pun boleh detect ada nya orang nak lalu manakala mesin basuh pun boleh melaksanakan tugas seperti yang diharapkan inikan kita yang mudah melahirkan rasa syukur dengan meletakkan isu murtad suatu perkara yang biasa dan bukan hal kita umat Islam bersama? Mana sensor keimanan kita yang sepatutnya bertakhta di hati kita. Janganlah meletakkan martabat kita lebih teruk dari mesin.

Sahabat yang dihormati.

Alirkan lah keindahan Islam dalam diri agar hati yang rosak bila melihat indahnya Islam akan pulih kembali. Setiap kita main peranan. Setiap saat tak kira dimana. Saya ingin berpesan kepada diri saya dan sahabat-sahabat saya yang wanita. Jagalah dirimu wahai kaum wanita. ada mata-mata jahat yang memerhatikan kita.Ingatlah sahabat, tarbiyah , beramal dan sampaikanlah pada kaum wanita yang mesti di bimbing dari masa kemasa. Dalam perancangan zionis ana tak berapa ingat tapi perancangan untuk jatuhkan Islam antara "musnahkan muslimat maka mudahlah untuk musnahkan umat Islam".

Kenapa?mudah saja. Dari rahim kita lah akan lahirnya seorang pejuang atau bukan. Lihat sahaja pengeksplotasian wanita bermacam-macam dan kepada muslimin pula ingatlah musuh-musuh Islam tidak akan takut bahkan meletakkan martabat Islam itu lebih rendah sekiranya waktu subuh tiang lebih banyak dari orang. Maksudnya tak ramai yang solat subuh berjamaah.
Apa jalan penyeselaian atas apa yang berlaku? Tak lain dan tak bukan jalan tarbiyah.

wallahualam.

0 comments: